خبرهای داغ:
استاندار خراسان جنوبی:

عملیات زیرسازی ۲۰۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی تا پایان سال باتمام می رسد

استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات زیرسازی ۲۰۰ کیلومتر  از پروژه راه آهن خراسان جنوبی تا پایان سال باتمام می رسد. 
کد خبر: ۹۶۲۱۴۷۷
|
۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، قناعت استاندار خراسان جنوبی در جریان بازدید از قطعات ۱۰ تا ۱۴ پروژه راه آهن استان در شهرستان های نهبندان و سربیشه در جمع خبرنگاران خاطرنشان کرد: ۴۳۳ کیلومتر از مجموع ۹۱۰ کیلومتر پروژه راه آهن کریدور شرق کشور در جغرافیای خراسان جنوبی قرار گرفته که در قالب ۱۵ قطعه در حال اجراست. 

وی با بیان اینکه تاکنون دو هزار میلیارد تومان اعتبار از محل فروش نفت به این پروژه تزریق شده، تصریح کرد: تاکنون زیرسازی  ۷۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است. 

استاندار متذکر شد: هدف از بازدید امروز از قطعات ۱۰ تا ۱۴ پروژه راه آهن زاهدان- بیرجند - مشهد در شهرستان های نهبندان و سربیشه، رصد و پایش میدانی کارگاه ها و اطلاع از روند اجرای کار در این قطعات است.

قناعت با تأکید بر اینکه برآنیم با رفع موانع از پیش پیمانکاران به روند اجرای پروژه سرعت ببخشیم، اظهار داشت: عملیات اجرایی پروژه راه آهن استان اربعین سال گذشته و با حضور رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی به طور رسمی آغاز شد. 

قناعت ادامه داد: عملیات زیرسازی ۷۰ کیلومتر از این پروژه در استان به اتمام رسیده و با توجه به فعال بودن تمامی قطعات، پیش بینی می شود تا پایان سال این حجم زیرسازی به ۱۵۰ تا ۲۰۰ کیلومتر برسد.

وی افزود: هم افزایی، تعامل و همراهی دستگاه های اجرایی با پیمانکاران، در تأمین زیرساخت ها و در روند اجرای کار تأثیر مثبت داشته است. 

قناعت، خواستار تسریع در روند اجرای پروژه و کار جهادی توسط پیمانکاران شد و افزود: پروژه راه آهن شرق کشور یک پروژه فراملی و منطقه ای است و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری هم بوده لذا اگرچه تمام قطعات پروژه فعال است ولی انتظار می رود پیمانکاران با کار جهادی به روند اجرای آن سرعت ببخشند.

استاندار با تأکید بر اینکه هر ۱۵ قطعه پروژه راه آهن در استان فعال است، عنوان کرد: در این بازدید میدانی از ۵ قطعه در شهرستان نهبندان و سربیشه بازدید کردیم تا مشکلات پیمان کاران  را بطور دقیق و شفاف رصد  و پیگیری کنیم.

قناعت، پیمانکاران فعال در پروژه راه آهن استان را افرادی توانمند برشمرد و گفت: بعضی از این پیمانکاران در دیگر استان ها و حتی در خارج کشور، پروژه های بزرگی اجرا کرده اند که نشان دهنده توانمندی آنهاست.

وی، سرعت پروژه راه آهن را در  استان قابل قبول خواند و گفت: از محل فروش دو محموله نفتی ۶ هزار میلیارد تومان وارد کشور شده که از این رقم دو هزار میلیارد تومان به پروژه راه آهن استان تزریق شده است.

قناعت افزود: در حال حاضر در پرداخت حق و حقوق پیمانکاران مشکلی وجود ندارد و اگر صورت وضعیتشان را ارائه دهند ظرف دو هفته بدهی آنها پرداخت می شود.

استاندار اعتبار کل پروژه راه آهن استان را بر اساس برآورد اولیه  ۱۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می شود این رقم به ۲۵ تا ۳۰ هزار میلیارد تومان هم افزایش یابد.

این بازدید با حضور فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری،  و جمعی از مدیران انجام شد. 

رضایت پیمانکاران از همراهی دستگاه های اجرایی و پاسخگو بودن آنها به مطالبات شان، از نکات قابل توجه در این بازدیدها بود. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار